Den här bloggen skriver jag för att våra nära och kära ska kunna följa barnen genom bilder och berättelser under de perioder vi inte träffas.

söndag 24 juli 2016

Halmstad, dag 2.


Idag steg jag upp tidig morgon och   cyklade till Henriks frisörsalong där jag fick håret fixat. Mycket skönt och fint blev det! 

Efter lunch gick vi ner till stranden och badade och solade.









Kvällen var ett av årets höjdpunkter för mig. Inget Halmstad utan krabbfiske :-) Det ger ett så otroligt lugn. 



Tålamod och väntan....



Medan vi fångade krabbor gick solen ner, väldigt fint och rogivande. 

Vi hittade maneter...













Mina finingar. 

Här är några av krabborna som vi fångade. Efter tag blev det fler. Då fick vi dela upp dom för att de inte skulle slåss. Stora för sig och små för sig, då blev det bättre och dom kunde hålla sams :-)

Vackert! 



Vi hittade även flera sjöstjärnor, stora som små.





Efter vi tittat på alla djur släppte vi ut dom igen. 
Imorgon bär det av ut med husvagnen som vi ska bo i 2-3 dagar. Spännande tycker barnen:-)

Inga kommentarer: