Den här bloggen skriver jag för att våra nära och kära ska kunna följa barnen genom bilder och berättelser under de perioder vi inte träffas.

onsdag 12 december 2012

Baglady

Simon och jag har pratat om hur jag kommer att bli när jag blir äldre. Om man tänker på hur jag sköter fåglarna här utanför så ser han mig som en sån där tant med lång trasig kappa och hatt, en kundvagn och massa duvor som sitter på mig. Själv hoppas jag att jag fortfarande sköter fåglarna som jag gör idag och enbart iakttar fåglarna med fönster emellan och inte går till överdrift :-)

Men det verkar som att fåglarna börjat känna igen mig ;-) När jag hämtat barnen från dagis idag så hann jag bara öppna garageporten så kom det en koltrast och satte sig på den. När jag skulle köra in i garaget så flög den ner och satte sig framför bilen så jag var tvungen att gå ut igen. Istället för att bli skrämd så hoppade den mot mig och jag antar att den vill ha mat. Lite kul tyckte jag:-) Sen när vi gick hemåt så flög fågeln efter från träd till träd.
Långdragen berättelse men häftig upplevelse :-)

















1 kommentar:

Inger i Arvika sa...

Du är en sann djurvänn. Fortsätt att va detta och ge dem mat. Roligt att någon tar sig tid med detta.